loading...
ایران باستان,تاریخ فراموش شده مرجع تاریخ ایران باستان.ناگفته های تاریخ ایران. جنایت های افاغنه در ایران / جام من
آرمین نیک منش بازدید : 168 یکشنبه 03 دی 1391 نظرات (0)

طرح سرشماري اتباع افغاني غيرمجاز در 17 استان كشور از جمله اصفهان به اجرا در مي‌آيد و وزارت كشور نيز نيروي انتظامي شرق را موظف كرده كه اين مناطق را تقويت كنند و زمان براي ورود و خروجي اجرايي اين طرح به هيچ‌وجه لحاظ نشود.

فارس: مديركل امور اتباع و مهاجران خارجي استان اصفهان گفت: در برخي از روستاهاي استان اصفهان جمعيت افاغنه به مردم بومي روستا غلبه كامل دارد و شايد تنها چند خانواده ايراني در روستا باقي مانده باشد.

قدرت‌الله همتي‌يار ظهر امروز در جمع خبرنگاران اصفهاني اظهار داشت: شوراي امنيت ملي كشور در جلسه 528 دستگاه‌ها در مرداد سال ‌جاري، طرح هفت ماده‌اي را مبني بر ساماندهي اتباع افغاني غيرمجاز را در دستور كار خود قرار داده است.
وي افزود: طرح سرشماري اتباع افغاني غيرمجاز در 17 استان كشور از جمله اصفهان به اجرا در مي‌آيد و وزارت كشور نيز نيروي انتظامي شرق را موظف كرده كه اين مناطق را تقويت كنند و زمان براي ورود و خروجي اجرايي اين طرح به هيچ‌وجه لحاظ نشود.

مديركل امور اتباع و مهاجران خارجي استان اصفهان با اشاره به زمان 35 روزه اجراي طرح سرشماري اتباع غيرمجاز كه از سوم مرداد سال‌ جاري آغاز شده تصريح كرد: اتباع افغاني كه تا پايان اجراي اين طرح ثبت‌نام نكرده باشند پس از شناسايي و دستگيري به آن‌سوي مرز منتقل مي‌شوند.
وي بيان داشت: هدف از اجراي اين طرح سرشماري و ساماندهي به وضعيت اتباع افغاني و تهيه آمار از جمعيت حاضر آنها در استان‌هاي كشور است.

همتي‌يار با بيان اينكه اتباع افغاني در ايران با صدور گذرنامه، كارت شناسايي و دفترچه حق تردد در كشور ايران را دارند و صدور دفترچه پناهندگي‌ها براي تعداد كمي از آنها صادر شده است، عنوان داشت: در اصفهان تعداد 140 هزار افغاني داراي كارت تردد هستند.
وي اتباع و مهاجران افغاني مراجعه‌كننده به اداره كل اتباع خارجي را دو گروه عنوان كرد و گفت: برخي از اين افراد يا مدرك تردد در كشور ايران را ندارند و يا اينكه مدارك آنان فاقد اعتبار و باطل شده است.

همتي‌يار اضافه كرد: براي صدور و تمديد مدارك تردد اتباع خارجي در استان اصفهان 28 شعبه فعال وجود دارد كه تعداد 6 شعبه آن در شهر اصفهان و بقيه اين شعبات در شهرستان‌هاي اين استان در حال فعاليت است و 120 نفر پرسنل درگير اجراي اين طرح در استان هستند.
مديركل امور اتباع و مهاجران خارجي استان اصفهان با بيان اينكه طرح هدفمند كردن يارانه‌ها به هيچ كدام از اتباع پرداخت نمي‌شود، افزود: در تمام شهرستان‌هاي اصفهان سرشماري اتباع افغاني غيرمجاز را آغاز كرديم كه پس از شناسايي و پايان طرح تمام آنان را دستگير و از كشور خروج مي‌دهيم.

وي بيان داشت: اتباع افغاني كه به صورت غيرمجاز وارد كشور و كلان‌شهرها مي‌شوند پس از 2 تا 3 بار دستگيري در اردوگاه‌ها به مدت طولاني نگهداري و از مرزها به كشور خودشان باز مي‌گردند.
همتي‌يار گفت: وزارتخانه‌هاي كشور، امور خارجه، اطلاعات، كار و امور اجتماعي و نيرو انتظامي به ويژه يگان‌هاي مرزباني اين نيرو به صورت مستقيم در اجراي طرح سرشماري اتباع غيرمجاز افغاني حضور دارند.

مديركل امور اتباع و مهاجران خارجي استان اصفهان اظهار داشت: اتباع افغاني با تهيه مدارك لازم و فيش بانكي 20 هزار ريالي در طرح سرشماري شركت مي‌كنند.

وي با اشاره به اينكه حضور افغانان در برخي از مناطق اعتراض مردم را به همراه دارد و از راه‌هاي كنترلي براي حفظ جمعيت اتباع بيگانه استفاده مي‌كنيم، افزود: هرچند كه در برخي مواقع خود مردم خواستار حضور آنان هستند و از اين افراد به عنوان كارگر استفاده مي‌كنند اما در مواردي نيز اتباع بيگانه به ويژه افاغنه از محل تخليه مي‌شوند.
همتي‌يار اضافه كرد: در برخي از روستاهاي استان اصفهان جمعيت افاغنه به مردم بومي روستا غلبه كامل دارد و شايد تنها چند خانواده ايراني در روستا باقي‌مانده باشند.

وي گفت: در بعضي از موقع كارفرمايان ايراني به دليل منفعتي كه افاغنه از نظر كاري براي آنها دارند، آنان را مخفي و حتي به خاطره كارگر افغاني با ماموران نيروي انتظامي درگير مي‌شوند.
مديركل امور اتباع و مهاجران خارجي استان اصفهان بيان داشت: كارفرمايان به جاي استفاده از كارگر ايراني كه بيمه، مزايا، عيدي، پاداش و حقوقي حدود 5 ميليون ريال در ماه را طلب مي‌كنند كارگر افغاني را بدون در اختيار گذاشتن هيچ يك از اين مزايا و تنها با حقوق بالغ بر يك ميليون و 500 هزار ريال در ماه براي سه شيفت به كار مي‌گيرند.

وي اظهار داشت: كارفرماياني كه كارگراني ايراني را به بگيرند از 27 درصد حق بيمه‌اي كه بايد بپردازند تنها هفت درصد را پرداخت مي‌كنند و مابقي را اداره كار و امور اجتماعي بر عهده مي‌گيرد.
همتي‌يار با بيان اينكه 95 تا 98 درصد از افاغنه به صورت مجرد و تنها با هدف كاركردن به ايران مي‌آيند، گفت: سال گذشته 70 هزار نفر از اتباع بيگانه كه هيچ‌گونه مدارك اقامتي به همراه نداشتند در استان اصفهان شناسايي شدند كه اين آمار طي چهار ماهه ابتداي سال‌ جاري بالغ بر 30 هزار نفر است كه پيش‌بيني مي‌شود تا پايان امسال به 40 تا 45 هزار نفر برسد.

وي خاطرنشان كرد: به صورت ميانگين طي چهار ماه ابتداي سال‌جاري ماهانه 7 تا 8 هزار نفر از اتباع بيگانه كه غيرمجاز وارد استان شده بودند از اصفهان به مرز تحويل داده شدند. 


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
به دیار کهن جام من خوش آمدید هر گونه استفاده از منابع تنها با ذکر منبع مجاز میباشد. نهتانی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ایا شما موافق اخراج افغان ها از میهننمان ایران هستید . لطفا در نظر سنجی شرکت کنید تا صدایمان را به گوش دولت برسانیم.با تشکر؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 51
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 56
  • باردید دیروز : 52
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 201
  • بازدید ماه : 144
  • بازدید سال : 2,863
  • بازدید کلی : 161,836