loading...
ایران باستان,تاریخ فراموش شده مرجع تاریخ ایران باستان.ناگفته های تاریخ ایران. جنایت های افاغنه در ایران / جام من
آرمین نیک منش بازدید : 125 یکشنبه 03 دی 1391 نظرات (0)

به نام خدا

راز مجسمه آزادی


مجسمه آزادی یا تندیس آزادی (Statute Of Liberty) که نام رسمی آن Liberty Enlightening The World (آزادی روشنگر جهان) است در سال 1886 میلادی توسط فرانسه به یالات متحده آمریکا هدیه داده شد.
در 28 اکتبر آن سال «استیفن گراور کلیولند» رئیس جمهوری وقت آمریکا مجسمه آزادی را در محل فعلی آن (دهانه رود هودسن - Hudson) در جزیره آزادی که تا محله منهتن شهر نیویورک دو هزار و ششصد متر و تا شهر جرسی سیتی ایالت نیوجرسی 600 متر فاصله دارد قرار داد. این مجسمه بنا بود در سال 1876 به مناسبت یکصدمین سالگرد استقلال آمریکا به اتمام برسد. ولی به علت پاره ی از مشکلات مانند حمل آن به آمریکا طولانی شدن جریان ساخت و ... با ده سال تأخیر بر فراز آب‌های آتلانتیس ایستاد. این مجسمه با دست راست خود مشعلی فروزان را بالی سر نگه داشته و در دست چپش نیز یک لوح سنگی وجود دارد که بر روی آن با شماره‌های رومی نوشته شده  JULY IV MDCCLXXVI که نشانگر 4 ژوئیه 1776 میلادی (تاریخ استقلال آمریکا) است.   
سال‌ها قبل‌ یک یهودی دریانورد به نام کریستوفر کلمپ با مشورت با محافل یهودی اسپانیا و با توجه به اطلاعات و شواهدی که از وجود سرزمینی در آنسوی اقیانوس اطلس داشت  با نیت پیدا کردن ارض موعود عهد عتیق سرزمین خالی از سکنه ی را می یابد كه اندكی بعد مورد توجه پیوریتن‌های انگلیسی قرار می گیرد. این مسیحیان یهودی به محض ورود به امریکا آنرا ارض موعود نامیده و بومیان آن سرزمین را کنعانیان پنداشته و تا جایی که می توانند آنها را قتل‌عام می‌کنند.   
اولین کتابی که در امریکا به چاپ می رسد «مزامیر داوود» است. پیوریتن‌ها نام‌های عبری بر فرزندان خیابان‌ها و شهرهای خود می گذارند. تا جیی که باید پسوند «DC» در نام شهر «Washington DC» را David Capital یعنی (پایتخت داوود) دانست.
 نهیتآ پس از مدت‌ها جنگ داخلی سرانجام در چهارم ژوئیه 1776 اولین کشور تمام فراماسونری جهان، یعنی امریکا استقلال خود را اعلام می نماید. بعد از یک قرن یعنی درسال 1886 میلادی فرانسه به مناسبت یکصدمین سالگرد استقلال امریکا مجسمه آزادی را در چند تکه مجزا توسط کشتی به امریکا هدیه می کند

به ادامه مطالب مراجعه فرمایید

 .

 

آرمین نیک منش بازدید : 536 یکشنبه 03 دی 1391 نظرات (0)

به نام ایزد دانا

 

چهاردهم بهمن ماه 1387 روز تلخي براي جامعه باستان شناسي ايران بود و علاقه مندان به شناخت تاريخ ايران زمين پس از در گذشت بزرگاني همچون پرويز ورجاوند ,علي سامي , مسعود آذر نوش و بسياري ديگر از پيشگامان اين عرصه در سالهاي گذشته , در اين روز براي هميشه با زنده ياد دکتر عزت الله نگهبان يکي ديگر از اساتيد برجسته رشته باستان شناسي و پدر باستان شناسي نوين ايران بدرود گفتند

 

نامش جاودان و راهش پر رهرو باد

ادامه مطالب

آرمین نیک منش بازدید : 93 یکشنبه 03 دی 1391 نظرات (0)

برابر با شب آخرین چهارشنبه ی سال جشنی به نام «چهارشنبه سوری» یا «جشن شب سوری» در سراسر سرزمین های ایرانی همراه با آتش افروزی و پریدن از روی آن و مراسمی ویژه برگزار می شود.

«دل هر ایرانی آتشکده ای است»

ابراهیم پور داوود

پیشینه ی جشن چهارشنبه سوری

از دیرباز تا کنون، آتش در نزد ایرانیان از ارزش و جایگاه خاصی برخوردار بوده است و بیشتر جشن ها و آیین ها پیوند نزدیکی با آتش داشته و دارند. گمان می رود که جشن چهارشنبه سوری نوع تغییر یافته ای از گاهنبار «همس پت میدیم گاه» ششمین و آخرین گاهنبار سال است. بخش نخست این واژه یعنی «همس» از «هم» به معنی گرما و تابستان در زبان اوستایی گرفته شده است و واژه ی همس پت میدیم روی هم به معنی برابر شدن روز و شب و آغاز گرما است و این گاهنبار در روز نخست پنجه ی پایان اسفندماه برگزار می شده است.

به ادامه مطالب مراجعه کنید

نظر یادتون نره

 

آرمین نیک منش بازدید : 124 یکشنبه 03 دی 1391 نظرات (0)


تا کی باید مشکل آفرینی های افاغنه را تحمل کنیم؟

سارق افغانی به نام «محمود» که با حمله به یک دختر جوان در غرب تهران قصد سرقت کیف وی را داشت، با حضور بموقع مردم دستگیر و دختر جوان نیز دچار نقص عضو شد.

به گزارش «جام‌جم»، غروب روز چهارشنبه هفته گذشته حوالی بلوار مرزداران در حالی که یک دختر جوان قصد عزیمت به محل سکونت خود را داشت، مرد جوانی که در میان شمشادها مخفی شده بود، به یک‌باره به وی حمله‌ور شد تا کیفش را سرقت کند.

در پی این ماجرا دختر جوان به مقابله با سارق پرداخت، اما با قمه سارق از ناحیه دست بشدت مجروح شد و دزد جوان نیز پس از سرقت درصدد فرار برآمد که مردم او را تعقیب و دستگیر کردند و تحویل ماموران انتظامی دادند. 

دزد افغان

با تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط، تحقیق از متهم در شعبه 6 دادیاری دادسرای جنایی تهران آغاز شد.

دختر مجروح که در این حادثه از ناحیه دست دچار نقص‌عضو شده است، به دادیار سلیمانی‌فرد گفت: وقتی در بلوار مرزداران از تاکسی پیاده شدم، به یک‌باره متهم که در این محل مخفی شده بود، به سوی من حمله‌ور شد و مرا به شدت مجروح کرد.

در پی این اظهارات، متهم نیز به دادیار جنایی گفت: محمود نام دارم و از اتباع کشور افغانستان هستم و چند ماه پیش به دنبال اخراج از ایران، بار دیگر به فاصله چند روز به ایران بازگشتم. (افغانی مغول زاده
متهم افزود: تصمیم داشتم برای پولدار شدن از مردم سرقت کنم (افغانی نادان ....... حقا که نام  افغانی برازنده و زیبنده توست) به همین دلیل با مشاهده دختر جوان که به تنهایی در حال عبور از بلوار بود، در میان شمشادها پنهان شدم و با قمه به وی حمله‌ور شدم (ای بی شرف زنازاده زورت به زنها و دخترهای ایرانی رسیده؟) و هنگامی که مقاومت کرد، او را بشدت مجروح کردم و هنگام فرار نیز مردم مرا دستگیر کرده و بشدت کتک زدند و .... (نباید کتکت میزدند باید مثل سگ مثلهت میکردند)

در پی این اعترافات دادیار سلیمانی‌فرد با صدور قرار قانونی متهم را در اختیار پلیس آگاهی قرار داد تا درخصوص دیگر سرقت‌های ارتکابی متهم تحقیقات لازم انجام شود.

دادیار شعبه 6 دادسرای جنایی با صدور دستور قضایی مبنی بر چاپ تصویر متهم بدون پوشاندن چهره به «جام‌جم» گفت: متاسفانه برخی از اتباع بیگانه مهمان‌های ناخوانده‌ای هستند که از میزبانی مردم ما سوءاستفاده کرده و پس از ارتکاب جرایم بسیار خشن، هنگامی که متوجه می‌شوند تحت تعقیب قرار گرفته‌اند، از کشور خارج می‌شوند.

سلیمانی‌فرد افزود: در این پرونده متهم در بخشی از اعترافات خود عنوان می‌کند که بلافاصله پس از اخراج بار دیگر به کشورمان بازگشته و اکنون نیز یک دختر جوان قربانی وی شده است.

سلیمانی‌فرد تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط افغانستان باید در این زمینه اقدامات اصولی انجام شود تا مهمان‌های ناخوانده که هویت آنها نیز مشخص نیست، اینچنین زمینه‌ساز جرایم نباشند.

منبع

آرمین نیک منش بازدید : 95 یکشنبه 03 دی 1391 نظرات (0)

به نام خدا

درود

تمام مطالبی که در این وبلاگ نوشته شده با منبع میباشد و اینکه این مطالب رو من از خودم در نیاوردم

این وبلاگ هدفش یاداوری چیز هایست که فراموش شده . .از تاریخ گرفته تا مهاجران افغان که تازگی ها خودشون رو آریایی و هم نژاد میدونن .تنها چزی مشتر کا ما با اونها زبان که کاش نبود . از دروغ های بی بی سی پارسی گرفته در باره اینکه نژاد ایرانی ها آریایی نیست تا اینکه فراموشی مردم از این که ما چی بودیم .

لطف کنید به مطالبی که در وبلاگ قرار میگیره نظر بدید

هرگز زانو نخواهم زد حتی اگر آسمان به کوتاهی قامتم گردد. "داریوش بزرگ"

آرمین نیک منش بازدید : 169 یکشنبه 03 دی 1391 نظرات (0)

طرح سرشماري اتباع افغاني غيرمجاز در 17 استان كشور از جمله اصفهان به اجرا در مي‌آيد و وزارت كشور نيز نيروي انتظامي شرق را موظف كرده كه اين مناطق را تقويت كنند و زمان براي ورود و خروجي اجرايي اين طرح به هيچ‌وجه لحاظ نشود.

فارس: مديركل امور اتباع و مهاجران خارجي استان اصفهان گفت: در برخي از روستاهاي استان اصفهان جمعيت افاغنه به مردم بومي روستا غلبه كامل دارد و شايد تنها چند خانواده ايراني در روستا باقي مانده باشد.

قدرت‌الله همتي‌يار ظهر امروز در جمع خبرنگاران اصفهاني اظهار داشت: شوراي امنيت ملي كشور در جلسه 528 دستگاه‌ها در مرداد سال ‌جاري، طرح هفت ماده‌اي را مبني بر ساماندهي اتباع افغاني غيرمجاز را در دستور كار خود قرار داده است.
وي افزود: طرح سرشماري اتباع افغاني غيرمجاز در 17 استان كشور از جمله اصفهان به اجرا در مي‌آيد و وزارت كشور نيز نيروي انتظامي شرق را موظف كرده كه اين مناطق را تقويت كنند و زمان براي ورود و خروجي اجرايي اين طرح به هيچ‌وجه لحاظ نشود.

مديركل امور اتباع و مهاجران خارجي استان اصفهان با اشاره به زمان 35 روزه اجراي طرح سرشماري اتباع غيرمجاز كه از سوم مرداد سال‌ جاري آغاز شده تصريح كرد: اتباع افغاني كه تا پايان اجراي اين طرح ثبت‌نام نكرده باشند پس از شناسايي و دستگيري به آن‌سوي مرز منتقل مي‌شوند.
وي بيان داشت: هدف از اجراي اين طرح سرشماري و ساماندهي به وضعيت اتباع افغاني و تهيه آمار از جمعيت حاضر آنها در استان‌هاي كشور است.

همتي‌يار با بيان اينكه اتباع افغاني در ايران با صدور گذرنامه، كارت شناسايي و دفترچه حق تردد در كشور ايران را دارند و صدور دفترچه پناهندگي‌ها براي تعداد كمي از آنها صادر شده است، عنوان داشت: در اصفهان تعداد 140 هزار افغاني داراي كارت تردد هستند.
وي اتباع و مهاجران افغاني مراجعه‌كننده به اداره كل اتباع خارجي را دو گروه عنوان كرد و گفت: برخي از اين افراد يا مدرك تردد در كشور ايران را ندارند و يا اينكه مدارك آنان فاقد اعتبار و باطل شده است.

همتي‌يار اضافه كرد: براي صدور و تمديد مدارك تردد اتباع خارجي در استان اصفهان 28 شعبه فعال وجود دارد كه تعداد 6 شعبه آن در شهر اصفهان و بقيه اين شعبات در شهرستان‌هاي اين استان در حال فعاليت است و 120 نفر پرسنل درگير اجراي اين طرح در استان هستند.
مديركل امور اتباع و مهاجران خارجي استان اصفهان با بيان اينكه طرح هدفمند كردن يارانه‌ها به هيچ كدام از اتباع پرداخت نمي‌شود، افزود: در تمام شهرستان‌هاي اصفهان سرشماري اتباع افغاني غيرمجاز را آغاز كرديم كه پس از شناسايي و پايان طرح تمام آنان را دستگير و از كشور خروج مي‌دهيم.

وي بيان داشت: اتباع افغاني كه به صورت غيرمجاز وارد كشور و كلان‌شهرها مي‌شوند پس از 2 تا 3 بار دستگيري در اردوگاه‌ها به مدت طولاني نگهداري و از مرزها به كشور خودشان باز مي‌گردند.
همتي‌يار گفت: وزارتخانه‌هاي كشور، امور خارجه، اطلاعات، كار و امور اجتماعي و نيرو انتظامي به ويژه يگان‌هاي مرزباني اين نيرو به صورت مستقيم در اجراي طرح سرشماري اتباع غيرمجاز افغاني حضور دارند.

مديركل امور اتباع و مهاجران خارجي استان اصفهان اظهار داشت: اتباع افغاني با تهيه مدارك لازم و فيش بانكي 20 هزار ريالي در طرح سرشماري شركت مي‌كنند.

وي با اشاره به اينكه حضور افغانان در برخي از مناطق اعتراض مردم را به همراه دارد و از راه‌هاي كنترلي براي حفظ جمعيت اتباع بيگانه استفاده مي‌كنيم، افزود: هرچند كه در برخي مواقع خود مردم خواستار حضور آنان هستند و از اين افراد به عنوان كارگر استفاده مي‌كنند اما در مواردي نيز اتباع بيگانه به ويژه افاغنه از محل تخليه مي‌شوند.
همتي‌يار اضافه كرد: در برخي از روستاهاي استان اصفهان جمعيت افاغنه به مردم بومي روستا غلبه كامل دارد و شايد تنها چند خانواده ايراني در روستا باقي‌مانده باشند.

وي گفت: در بعضي از موقع كارفرمايان ايراني به دليل منفعتي كه افاغنه از نظر كاري براي آنها دارند، آنان را مخفي و حتي به خاطره كارگر افغاني با ماموران نيروي انتظامي درگير مي‌شوند.
مديركل امور اتباع و مهاجران خارجي استان اصفهان بيان داشت: كارفرمايان به جاي استفاده از كارگر ايراني كه بيمه، مزايا، عيدي، پاداش و حقوقي حدود 5 ميليون ريال در ماه را طلب مي‌كنند كارگر افغاني را بدون در اختيار گذاشتن هيچ يك از اين مزايا و تنها با حقوق بالغ بر يك ميليون و 500 هزار ريال در ماه براي سه شيفت به كار مي‌گيرند.

وي اظهار داشت: كارفرماياني كه كارگراني ايراني را به بگيرند از 27 درصد حق بيمه‌اي كه بايد بپردازند تنها هفت درصد را پرداخت مي‌كنند و مابقي را اداره كار و امور اجتماعي بر عهده مي‌گيرد.
همتي‌يار با بيان اينكه 95 تا 98 درصد از افاغنه به صورت مجرد و تنها با هدف كاركردن به ايران مي‌آيند، گفت: سال گذشته 70 هزار نفر از اتباع بيگانه كه هيچ‌گونه مدارك اقامتي به همراه نداشتند در استان اصفهان شناسايي شدند كه اين آمار طي چهار ماهه ابتداي سال‌ جاري بالغ بر 30 هزار نفر است كه پيش‌بيني مي‌شود تا پايان امسال به 40 تا 45 هزار نفر برسد.

وي خاطرنشان كرد: به صورت ميانگين طي چهار ماه ابتداي سال‌جاري ماهانه 7 تا 8 هزار نفر از اتباع بيگانه كه غيرمجاز وارد استان شده بودند از اصفهان به مرز تحويل داده شدند. 


آرمین نیک منش بازدید : 100 یکشنبه 03 دی 1391 نظرات (0)

اعراب به ما آموختند که آنچه را که میخوریم "غذا" بنامیم و حال آنکه در
زبان عربی غذا به "پس آب شتر" گفته میشود.

اعراب به ما آموختند که برای شمارش جمعیّتمان کلمۀ "نفر" را استفاده کنیم
و حال آنکه در زبان عربی حیوان را با این کلمه میشمارند و انسان را با
... کلمۀ "تن" میشمارند؟ شما ۵ تن آل عبا و ۷۲ تن صحرای کربلا را بخوبی
میشناسید.

اعراب به ما آموختند که "صدای سگ" را "پارس" بگوئیم و حال آنکه این کلمه
نام کشور عزیزمان میباشد؟

اعراب به ما آموختند که "شاهنامه آخرش خوش است" و حال آنکه فردوسی در
انتهای شاهنامه از شکست ایرانیان سخن میگوید.

آیا بیشتر از این میشود به یک ملّت اهانت کرد و همین ملّت هنوز نمیفهمد
که به کسانی احترام میگذارد که به او نهایت حقارت را روا داشته اند و
هنوز با استفادۀ همین کلمات به ریشش می خندد.

آیا در کتاب سفینه البهار نمیخوانیم که بالاترین ایرانی از پست ترین عرب
پست تر است؟!!!!

حد اقلّ بیائید با یک انقلاب فرهنگی این کلمات و این افکار (حقارت پذیری)
را کنار بگذاریم.

بجای "غذا" بگوئیم "خوراک"

بجای "نفر" بگوئیم "تعداد" و یا "تن"(هرچند عربیست)

بجای "پارس سگ" بگوئیم "واق زدن سگ"

بجای " شاهنامه آخرش خوش است " بگوئیم "جوجه را آخر پائیز میشمارند"و.....

آرمین نیک منش بازدید : 99 شنبه 02 دی 1391 نظرات (0)

ار شیرازی به نام کشور آذربایجان ثبت شد؛ مولوی هم که ترکیه صاحب شد. خلاصه آن که اگر مسئولین محترم کمی صبر پیشه کنند، هستند کسانی در کشورهای پیرامون که دوست دارند با میراث ملی کشور ما به خودشان هویت بدهند.

به گزارش عصر امروز به نقل از تابناک، در شرایطی که تقریبا همه جوامع دنیا، یکپارچه کمر به نابودی هویت ملی و فرهنگی ایران بسته‌اند، هنوز مسئولین ما در خواب خوشند و شاید هنوز برخی از آنان حتی از تازه‌ترین آن‌ها نیز آگاهی نداشته باشند.

اصولا ما عادت کرده‌ایم که «نوشدارو پس از مرگ سهراب» آماده کنیم؛ پس از ثبت مولوی به نام کشور ترکیه، برخی واکنش‌ها به آن نشان دادیم و تازه یادمان آمد، چه گوهری از دست رفت. زمان زیادی از این ماجرا نگذشته بود که در یک اقدام مشابه، کشور آذربایجان نیز توانست تار ایرانی را در یونسکو به نام خود ثبت کند.

بنا بر این گزارش، داریوش پیرنیاکان از نوازندگان این ساز و سخنگوی خانه موسیقی ایران در این باره می‌گوید: درباره چگونگی رخ دادن این اتفاق با نماینده پیشین ایران در یونسکو تماس گرفتیم و او تأکید کرد که نماینده کنونی ایران در یونسکو، باید نسبت به این ثبت اعتراض می‌کرد. ‏

پیرنیاکان در ادامه افزود: مقصر اصلی در روی دادن این اشتباه تاریخی، نماینده ایران در یونسکو است که اطلاع نداده و با خانه موسیقی مشورت نکرده است.

وی در پایان افزود: اعتراض خانه موسیقی در نامه‌ای به آگاهی وزیر ارشاد خواهد رسید و کمترین چشم‌پوشی درباره این اشتباه تاریخی، این است که این ساز باید سازی مشترک میان ایران و آذربایجان به ثبت برسد.

نکته جالب در این زمینه آن است که وقتی با چند نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تماس گرفتیم تا واکنش مجلس را در این باره جویا شویم، با نا‌باوری دریافتیم که اعضای کمیسیون اصلا آگاهی از این موضوع ندارند. برخی از نمایندگان کمیسیون حتی نمی‌دانستند، تار چه چیزی است و برخی حتی گفتند که کمیسیون فرهنگی اهمیتی به موسیقی نمی‌دهد و موسیقی از اولویت‌های این کمیسیون نیست.

یکی از روحانیان کمیسیون فرهنگی مجلس در این زمینه گفت: کمیسیون فرهنگی در زمینه موسیقی راه نمی‌یابد و اگر موردی باشد، از طریق وزارت ارشاد و میراث فرهنگی که از زیرمجموعه‌های کمیسیون فرهنگی مجلس هستند وارد کمیسیون می‌شود، ولی اساسا کمیسیون در بحث موسیقی زیاد وارد نمی‌شود و در واقع بیشتر فعالیت ما در کمیسیون در حوزه عفاف و حجاب و مسائلی از این دست است.

دو تن دیگر از اعضای این کمیسیون در گفت‌وگوی تلفنی گفتند: از این موضوع آگاه نیستند و هیچ توضیحی در این باره ندادند.

عضو دیگری از این کمیسیون ضمن بی‌اطلاعی از ثبت تار ایرانی به نام کشور آذربایجان گفت: کمیسیون زیاد در این گونه مسائل وارد نمی‌شود.

آرمین نیک منش بازدید : 145 شنبه 02 دی 1391 نظرات (0)
پیشانی

از همه پر روتر بودم

واز همه قد بلندتر

زبانم نیز از همه درازتر وگویا تر وشیرین تر

عقلم هم از همه بیشتر

هوشم هم از همه بالاتر

سرم هم از همه بیشتر بوی قرمه سبزی میداد

              به ادامه مطالب بروید

آرمین نیک منش بازدید : 109 جمعه 01 دی 1391 نظرات (0)

به نام خداوند زمین و آسمان

از این که این وبلاگ رو برای دیدن انتخاب کردید متشکریم برای آسان کردن جستجو در سایت ما صفحات دیگر را در این بخش قرار دادیم وبا کلیک بر روی آن به بخش مربوطه میروید

ایران باستان

اس ام اس داغ
 

در آینده بخش های دیگر نیز اضافه خواهد شد ما را در گوگل محبوب کنید 

تعداد صفحات : 12

درباره ما
به دیار کهن جام من خوش آمدید هر گونه استفاده از منابع تنها با ذکر منبع مجاز میباشد. نهتانی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ایا شما موافق اخراج افغان ها از میهننمان ایران هستید . لطفا در نظر سنجی شرکت کنید تا صدایمان را به گوش دولت برسانیم.با تشکر؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 114
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 68
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 77
  • باردید دیروز : 52
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 222
  • بازدید ماه : 165
  • بازدید سال : 2,884
  • بازدید کلی : 161,857